out (aut): 1. Fora. La fotografia fora, al carrer. 2. Sortir de l’armari. Abandonar la foscor del laboratori (o del disc dur) per fer-se visible, física.

 

out foto: Mostra col·lectiva de distints artistes illencs que utilitzen la fotografia als seus discursos creatius.

 

La primera edició d’out foto apareix amb la saludable intenció de seguir propagant el virus de la fotografia a Palma.

 

És la nostra intenció continuar amb el treball iniciat des de cites com ara PALMAPHOTO, VISIONARIS o INTER-PHOTO, per tal de propiciar que la fotografia actual segueixi ampliant el seu espai dintre del panorama artístic illenc.

 

Des de out foto volem donar la màxima visibilitat i suport a una serie d’artistes locals que cerquen en la fotografia diferents maneres de mirar al món, a l’entorn més proper o a n’aquell més íntim.

 

Desitjam que aquesta primera exhibició d’out foto sigui del teu interès i et pugui resultar tan estimulant com ho ha estat per a nosaltres organitzar-la.

 

Exposició: 11 de juny-1 de juliol (dilluns-divendres 17-20h.)

 

Bulb Colectivo
Germán Velázquez, Christophe Ribes Ros, Santiago Stankovic, Jordi Bosch Tiá Ginard i Laura Thenon  són els membres que donen vida a Bulb colectivo. Aquest  novel col.lectiu s’estrena al 2010 amb la intenció de seguir creixent amb nous membres i noves búsquedes. En aquesta ocasió ens presenten una petita mostra dels seus treballs individuals.
www.bulb4mas1.mye.name 

IgnacioAlejandro (Valparaiso, Chile, 1991
)
“Al usar una Lomo que dispara dejando una serie de cuatro imágenes en un negativo, dividiendo el momento, se crean ventanas de la simplicidad, instantáneas que rodean la cotidianidad monótona, cuando pasamos la vista rápidamente por los objetos, paisajes, personas y realidades, que conviven con nosotros como moscas silenciosas.”

 

Jordi Pol (Palma, 1980) 
“Aquesta petita mostra de fotografies, d’una inacabable i inacabada sèrie, tracta sobre un viatge interior i exterior, sobre la solitud a través d’encontres i des-encontres a la recerca d’una llum; passant per escenaris vitals, per ésser amats que entren i se’n van, qualcuns tornen.. una fotografia íntima, visceral i impulsiva per tal de tocar aquella llum i el lloc que tots desitjam.”
needev@hotmail.com

 

Javier Izquierdo (Palma, 1976)
“FRANCISCA FEMENIAS, MUERTE DESPUÉS DE LA VIDA cuenta los últimos dos años y medio de vida de Francisca Femenias, hermana de mi difunta abuela y última de tres hermanos. Mi tia-abuela murió a los 93 años de muerte natural, y en mi recorrido ha querido tratar la soledad, el abandono y el misterio de la vida y de lo que hay después de ella. Ella trabajó hasta el ultimo año como cocinera del negocio familiar y jamas se casó, ni tuvo hijos, por lo cual hizo de la familia de mi abuela, su familia.”
www.javierportfolio.com

 

Pepe Cañabate (Palma, 1952)
En ANADIG, a partir de dípticos con imagenes enfrentadas, Pepe Cañabate plantea una reflexión sobre
la transformación (revolución) que ha experimentado la fotografía en la última década. Esto es, el paso del formato analógico al digital. Y de como poco a poco el photoshop ha ido ocupando el espacio del laboratorio y de las técnicas tradicionales.
www.pepefoto.com

 

Inés Karin Laudat (Neustadt, Alemania, 1982)
Inés Karin Laudat dirigeix la mirada cap al seu entorn més pròxim i quotidià. Les seves instantànies ens transmeten una forta càrrega íntima i poètica amb un desconcertant rerefons agre-dolç.
www.flickr.com/photos/laudat

 

Veru Iché (Mar del Plata, Argentina, 1972)
“Trabajar con el concepto del recuerdo es inquietante y movilizador, una aventura. La mente reconstruye todo el tiempo, por lo tanto mi obra está obligada a permanecer en un constante cambio donde el pasado y el presente se entrelazan con la ayuda del inventivo, para construir un universo misterioso y cargado de enigmas. Enigmas que nos acompañan en nuestra vida y que nos hacen cuestionar todas las cosas, tomar otras direcciones, e innumerables acciones cotidianas, aunque el enigma persista empañándonos toda la vida.”
iche.artelista.com